tisdag, december 15, 2009

Fyra nyanser av gult

Så kan mitt snor bäst beskrivas. En mer ingående redogörelse lämnar jag till era egna fantasier att utarbeta. Så, ingen träning, basta. Istället tar jag tillfället i akt att vaccinera mig mot grisflunsan. Jag har hört att det gås runt och grymtas nåt hiskeligt i Sverige så jag tar inga risker utan trycker i mig lite Pandermix (C) för att gå säker på svensk mark.

Ser fram emot lite kommentarer från vaccinvägrare. Jag är en stark vurmare för immunisering som jag anser både egoistiskt och solidariskt. Det är att föredra i nästan alla tänkbara nyttofunktioner.

3 kommentarer:

Joachim sa...

Tog min spruta igår... Allt funkar fortfarande, lite öm i armen bara. Det har varit en hiskelig debatt om biverkningar här hemma, men det är på samma nivå och informations(?)kanaler som även berättar vad Tiger Woods gör när han inte spelar golf. Så de är inte så pålitliga.
Så jag är för vaccinering, av samma skäl som du är.

Jesper Sundewall sa...

Fast när det gäller Tiger Woods så verkar de ju haft rätt...

Joachim sa...

Angående Woods, så menar jag bara att det är i viss mån sensationsjournalistik. Även om kärnan är sann. Not my cup of tea.
Biverkningarna har slagits upp på samma sätt...