söndag, december 06, 2009

Inget får mig att må så bra

Inget får mig att må så bra som intervaller på 90-95% när kroppen svarar så det sjunger i varenda artär. Kroppens vällustiga svar idag kan nog tillskrivas de tre vilodagar som föregick manglingen.

Jag körde 6x4 minuter. Cirka. Intensiteten var 90-95% med ett snitt någonstans mittemellan de två ytterligheterna.

Det är underbart när man känner att benen svarar, lungorna svarar. När man ligger på 93% och känner att man inte bara kan och orkar trycka på lite till, utan att man vill trycka på lite till. Då man hänsynslöst manglar benen tills seendet är dubbelt och styrförmågan är seriöst nedsatt.

Hemma slog jag av bara farten personligt rekord i armhävningar. 60 stycken. Visst, man kan säkert anklaga mig för att fuska, men jag fuskar likadant varje gång isåfall. Jämförbart fusk.

2 kommentarer:

Tom sa...

Jag tycker det blir långtråkigt med armhävningar när man kommer upp i 50-60 stycken. Tror det är därför Öijer bara gör 15. För tråkigt, helt enkelt. ;-)

Jesper Sundewall sa...

Ahaa, det är därför. Det är därför du kör två tjugor också? En timme på sweet spot blir för tråkigt. Helt enkelt.