onsdag, oktober 15, 2008

Lördagens cykling

Ett mailutskick om ett distanspass hade samlat 7 stycken intresserade cyklister.

"Om vädret är tillräckligt bra föreslår jag att vi startar i hyfsad tid på morgonen 8.30, 9-tiden kanske och ger oss ut åt något håll. 10 mil i alla fall, med möjlighet att utöka runda beroende på väder och vind. Det spelar ingen större roll vad vi styr färden, men helst på vackra, roliga, mindre trafikerade vägar."

Alltså när jag skriver minst 10 mil, så menar jag verkligen minimum 10 mil. Det kan bli ganska mycket längre. Om någon någonsin får ett mail av mig med en inbjudan till ett distanspass så kan ni tolka det på det sättet, så det inte råder någon förvirring i fortsättningen. För min del blev det över 17 mil och jag hade det så bra hela rundan.


Vi hade finbesök av Jeppe från Stockholm, som fick låna fulcykel av Jonas. Jesper tyckte att cykeln var väldigt tung, men å andra sidan matchade den hans tunga ben. Tung styrketräning tenderar att lämna spår efter sig.

Den unga mannen, som lyckades se ut som en gubbe på två av fotona som togs under dagen, kan ha trott att jag försökte kela med honom vid tillfälle, men egentligen ville jag bara känna på hans snygga klubbkläder. Alltså jag gillar verkligen crescendo velos teamutstyrsel. Den är så snygg.

Hur som helst när vi kom till Löberöd och det visade sig att det tänkta cafét inte hade fikaöppet, så gav några upp och begav sig hemåt. Vi var tre som på stående fot bestämde oss för att fortsätta till Veberöd, för där visste vi att fiket skulle vara öppet. Väl där firade Petter med att byta keps till en likadan som jag hade på mig och tillfället förevigades.


Allt som allt var det en härlig höstcykeldag. Nu på lördag kan det bli maskeradcykling om vädret tillåter. Maskeradcykling? Det inbegriper bland annat att jag kommer ha på mig ett par knickers som jag tycker är genuint fula. Det kan bli... intressant. Tolka det som; Det kan komma att se gräsligt ut. Observera att vi som planerar turen gör det frivilligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Två Cervélokompisar i Campagnolo-kepsar. Snyggt! Där skulle jag varit med såklart.

Anette Kiss sa...

Då får jag väl se till att inkludera dig i utskicken i framtiden. Det kommer att bli många fler tillfällen. Haka på John när han kommer ner nästa gång.

Hur mår cykeln nu för tiden?