söndag, juli 08, 2007

Formen är god

Då var det avklarat. Konditionstestet. Det var ingen ödmjukande upplevelse.

Jag skrev innan om min förhoppning om att ha förbättrat mig 20%, men riktigt så blev det inte. Jag hade snarare förbättrat mig drygt 30%. Undrar om det var den nya fina tröjan som gjorde skillnaden?

I siffror:

Vikt: 67,2 kg (förra gången 68,7)
Maxwatt: 380 (förra gången 290)
Tröskelwatt: 280 (förra gången drygt 200)
Maxpuls: 201 (förra gången 203)
Laktat vid maxpuls: 14,8 mmol (förra gången 12)
Watt/kg: 5,65 (förra gången 4,22)

Träningsupplägget kommer bibehållas men kompletteras med fler intervallpass. Christian rekommenderade 10x4 minuter med 1 minuts vila. Hög kvalité såklart, men inte högre än att jag orkar köra alla 10 intervallerna lika hårt. Målet är att förbättra syreupptagningen, då det var ganska tydligt att det fortfarande finns mer att önska vad gäller återhämtningsförmågan.

Jag räknade snabbt ut att om jag fortsätter förbättras i samma takt borde jag kunna vara med och slåss om medaljerna på Elit-SM nästa år. Det låter väl fullt rimligt? Not.


1 kommentar:

Simon Wiberg sa...

Muppigt och återigen - kul att det har gått framåt. Till min stora glädje såg jag också att Christian har en Modo-tröja i träningsrummet, härligt.