tisdag, juli 03, 2007

Dags för mjölksyra

På fredag är det dags att testa vad hårdträningen gett. Nu skall det synas i sömmarna och resultaten presenteras i grafer och tabeller. Jag pratar alltså om att det är dags för "performance analysis" hos Christian Delfin på FitForFight.

Jag gjorde senast ett sådant test i oktober förra året, så det finns lite baseline-data att utgå från nämligen:

Vikt: 68,7 kg
BMI: 23,77 (ingen lättviktare här)
Heart rate max: 203
Laktatnivå vid maxpuls: 12,00 mmol
Puls efter 5 minuters efter maxpuls: 142 (skandalöst dåligt, jag vet, min återhämtning klassades som en "casual athlete"...)
Watt/kg maxpulstest: 4,22 watt/kg
Spurttest - Maxwatt: 823 watt

Att jag kommer ha bättre värden nu, det är jag ganska övertygad om. Men hur mycket bättre? Det är liksom helt omöjligt att spekulera i. Jag tycker 20% bättre låter rimligt, men antagligen är det inte alls så mycket.

Hur som, på fredag faller domen. Jag håller er givetvis uppdaterade.

1 kommentar:

Anette Kiss sa...

Imponerande mjölksyratålighet har jag ju sagt tidigare, men hade jag varit du så hade jag hållt tyst om återhämtningen tills du får lite bättre resultat (som du kommer att få nu?).

Själv så tycker jag att det är en väl så viktigt egenskap. Är man kass i backar och spurter så är det åtminstone skönt att inte behöva lida för det hur länge som helst efteråt. Jag har för mig att jag har nämnt mitt resultat någon gång ;-)