onsdag, april 04, 2012

Stenhårt.

Så fredag och söndag bjöd på lite mer ostrukturerad träning. Var nere i södern och hjälpte ärkemupp Sundewall att flytta till nya trakter och bli Västgöte. Fy för den lede. Passade där också på att se mig om i Vänersborg som var en ny bekantskap för mig. Det är fint vid Vänern kan konstateras och jag fick mig förutom 12 härliga kilometers löpning också en pratstund med en skygg fågelskådare (som mest verkade lite smått förskräckt över min morgonentusiastiska konversation).

Så igår var det dags för intervaller med IF Linnea igen. 5 varv runt sjön Trekanten som mäter 1,7 kilomter stod på schemat. Upplägget var 1+1+2+1 varv med 45 sekunders vila. Mer tröskelpass än stenhårda intervaller egentligen som ni hör. Farten i vår lilla, till slut, tremannagrupp, var god och jämn. Runt 3.55 i snitt på samtliga varv. Inte långt efter förstagruppen som låg på 3.45-3.50, och den gruppen innehåller idel 36-38 minuters löpare - på milen alltså. Så jag är väldigt nöjd med formen i det här läget.

Nu kommer en påsk och därmed gyllene läge för distansträning, vilket behövs. Pratade med en snubbe igår som berättade att han var uppe på 33 km på distanspassen. Urk säger jag som ligger en knapp mil efter på mina.

Fan fan fan. Måste. Springa. Längre.

Och vet ni vad, på annadagen kanske jag ska cykla lite.

Inga kommentarer: