tisdag, november 02, 2010

Träningsiver

Såja, då var ordningen återställd. Har tränat två dagar i rad. Igår körde jag seriösa cykelintervaller för första gången på länge. Det blev 4x4 minuter på 90% med en minuts vila. Det föregicks av lite uppvärmning och följdes av styrketräning. Har som ambition att bli starkare i benen. Det är bra när man cyklar har jag hört.

Idag blev det lite fler cykelintervaller, men framförallt ett nytt rekordförsök i gymmets roddtävling. 3 minuter max för att se hur många meter man kommer. Förra gången 865 idag.... 882. En putsning med 17 meter vilket omsätts i nästan fyra sekunders pers. Jag är 28 meter efter ledaren som ligger på 910.

Fick precis reda på att jag är ledig på fredag. Helt oväntat men mycket välkommet. Om inget oförutsett inträffar, och om vädret är bra, ja då skall jag ut och cykla. På racern. Kanske sista gången för i år för utomhus och på smala stenhårda tubdäck.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vi kommer att köra på fredag från Farsta med fika i Rosenhill.
/Gualberto

Jesper Sundewall sa...

Det låter ju trevligt, men ni brukar inte åka ut förrän kl 14 eller hur? Det blir tyvärr lite för sent....

Anonym sa...

Vi startar 10:10, det är ju ledigt dag.
/Gualberto

A.gingsjö sa...

Jag är också ledig! Hur många blir det? Och vad är detför folk?

Jesper Sundewall sa...

Alex, det är hofvet som kör. Vet ej vilka. Jag kan tyvärr inte kl 10 heller utan kan åka ut först vid 11. Tänkte då mysa runt gustavsberg, ingarö eller älgö typ. Du är välkommen att rulla med. Med betoning på rulla, fast på racern, tubdäck och inga jävla skärmar;)

Anonym sa...

Jag hakar på kl 11 im...om det är ok väder, självklart tub!
GO

Alex sa...

Vart är du klockan 11 då?

Jesper Sundewall sa...

Tjärhovsgatan 40 - avresa 11.00. Via Danvikstull cirka 5-10 minuter senare.

Du når mig på 0707 172120