torsdag, november 04, 2010

Alberto Contador!

Egentligen är det väl lite konstigt att Alberto Contador ännu inte formellt fråntagits titeln i årets Tour de France. Eller? Clenbuterol finns inte naturligt i kroppen och är en förbjuden substans. Då är utgångspunkten, om jag förstått dopningsdjungeln rätt, att man är dopad och två års avstängning. Sen kan detta reduceras om det finns förmildrande omständigheter - vilket det säkert kan finnas i fallet Contador. Men ändå, att han skall bli avstängd och att han skall förlora titeln borde det inte vara något snack om.

Och vore jag Schleck, och vore jag ren, skulle jag ställa till ett jävla liv om detta. Men nu är jag inte Schleck, och kanske är Schleck inte heller ren.

Det börjar bli så för mig att Tour de France har utvecklats till god cykelunderhållning i fantastiska miljöer, men vem som vinner blir mindre och mindre intressant, för det kan jag ändå inte vara helt säker på förrän 1-2 år senare.

1 kommentar:

Campagnolo sa...

Precis så är det!