söndag, januari 13, 2008

Velodromcykling - minipremiär

Idag gjorde jag minipremiär som velodromcyklist. Det var velodrom light, med betoning på light, på Bosöns löparbana. Var lite nervös inför det hela eftersom jag hade hört massa historier om vådliga vurpor och katastrofala krascher.

CK ECI stod för värdskapet och träningen var väl uppstyrd. Gingsjö senior dikterade att det var intervaller som gällde. 7x8 minuter med 2 minuters vila i stegrande fart. två i vardera 35, 37 och 39 km/h och den sista i 40. Som vanligt gick det lite fortare varje gång än vad som var sagt och snittet låg snarare en kilometer i timmen högre.

Förra helgens superbonk var glömd och jag hängde med bra. Förutom i sista intervallen då jag gav mig med två minuter kvar att cykla. Men då gick det också fort. Några riktiga hårdingar var på plats och höll uppe farten.

På det stora hela kändes det också väldigt bra. De nya hjulen var också precis så bra som jag kunde önska. Extra tillfredställande är att de drar till sig uppmärksamhet. När vi fikade efter passet så såg jag hur en nyfiken person sakta närmade sig. Efter en liten stund vågade han sig fram och kände försiktigt på ekrarna. Jag mös i soffan på diskret avstånd.

Ledsen för den dåliga bildkvaliten - belysningen var sådär.




Inga kommentarer: