onsdag, maj 23, 2007

Samtal mellan en cykelmupp och hans terapeut

M: Jag älskar verkligen att raka benen. Fattar du? Eller jag älskar ju inte att raka benen, själva akten. Men den där känslan när vinden smeker mina nakna vader under ett cykelpass den är så himla härlig. Jag fattar faktiskt inte varför folk inte rakar benen. Så himla sunkigt. Nån jävla vinterpäls. Blir ju i och för sig lite kallt på vintern, så då är det okej att låta det växa. Men annars.

T: Hmm, så folk ska inte få göra som dom vill?

M: Jo, det är klart dom ska. Jag är liberal. Gör som du vill för fan. Men det ser INTE bra ut om jag säger så. Men det är klart folk ska få göra som dom vill. Oftast i alla fall. Äsch, jag vet inte.

T: Mmm

M: Vet du vad? Jag kommer ihåg första gången jag rakade benen. Det var på en simtävling och jag och några andra killar ville ju liksom vara lika tuffa som de stora grabbarna. Jag kanske var 14. Det var ju inte så att man hade så mycket hår då. Nånstans... fattar du? Ha ha. Ja men i alla fall. Så vi stod där i duschen och rakade oss vi killar. Men tro inte att det var nåt bögigt över det för det var det inte. Alla var skitstraighta. Alltså bara för att man håller på med simning eller cykling så behöver man inte vara bög.

T: Mmm

M: Alltså verkligen inte! Vaddå, tror du att jag är bög eller?

T: Nej, jag tror på dig, fortsätt berätta.

M: Alltså när jag ser folk som inte har rakat benen. Alltså killar. För de flesta tjejer rakar ju benen, de har fattat liksom. Ja då tänker jag gud vad synd de är om dom. Killarna som inte rakar benen alltså. Det kanske är så att dom inte får för sin flickvän eller fru. Eller så törs dom inte för dom tror att dom skall bli retade. Det hjälper ju inte direkt att såna som du tror att alla som rakar benen är bögar. Det är faktiskt inte sant.

T: Mmm, (harkel)

M: Vet du vad? Jag rakade benen idag. Vill du se?

T: Nej, det behövs verkligen inte.

M: Jo men sluta nu kolla här. Du ser, alldeles slätt. Oj, där har jag missat lite. Inte bra. Då kan man få en sån där konstig känsla när vinden träffar den lilla hårtofsen. Det liksom kittlas. Tihi. Känn vad släta de är!

T: Nej, jag vill inte känna, sluta nu.

M: Men åh, vad töntig du är.

T: Hmm, mmm. Jag tror tiden är slut nu.

M: Ja, men jag tycker i alla fall om att raka benen.

T: Ses vi nästa vecka då?

M: Okej, hejdå!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha!!!!
Jag garvade så så Capuchion höll på att spillas ut, helt underbart skrivit.

Anonym sa...

Helt otroligt bra! :-)

Susanna sa...

Hahaha - sjukt underhållande skrivet!

Anonym sa...

Detta får mig att tankfullt titta på mina egna ben... de skulle INTE duga för en cyklist, det är säkert. Hmmmmm

Anonym sa...

Ojojoj. Vet inte muppen att samtalsterapi inte hjälper mot specifik fobi (som pubertal grabbig bögskräck ändå måste klassas som)? Dte gör bara KBT. Genom upprepad exponering gentemot fobiobjektet - i det här fallet den hårlöse icke-cyklande bögen som man i smyg beundrar men av någon outgrundlig anledning absolut inte vill bli sedd som -kan man lära sig hantera rädslan.

Till er som känner igen er i muppens måhända omogna men inte helt ovanliga kval, ett tips om en första KBT-session: http://www.youtube.com/watch?v=fbGkxcY7YFU. Ett bevis för det muppen befarar så, näml att bögar ÄR bättre än andra på att ta bort hår från kroppen. Se och beundra Samwell för han är SLÄT. Och han talar direkt till er. Han säger: It's ok. Acceptera din inre hårlösa bög och du blir en lyckligare mupp!