fredag, februari 01, 2013

Upp och ner

Sitter och snorar och undrar hur smart det var att träna igår. Inte så hårt förvisso, men jag sprang ju 3 kilometer som uppvärmning. Och det var kanske inte så smart.

Senaste veckan har jag brottats med målsättningar eller inte målsättningar för året som nu inletts. Målsättning ett är så klart att leverera på Pappa-fronten. Vi väntar tillökning (igen) den 1 juni så det mesta cirkulerar kring det. Samtidigt är det långt till 1 juni och emellanåt är jag sugen på att ge mig in i intervallträsket på testcykeln för att kanske vara med på några GP-lopp under våren.

Sen så är jag faktiskt också lite sugen på att springa fort. T.ex milen under 37:30, eller halvmaran under 1.20. Men det kräver nog löpträning på en seriositetsnivå (särskilt det andra målet) som jag vetitusan om jag är beredd att lägga ned.

Jag ska klura till och återkomma

PS. Befriande med Rasmussens "all in" erkännande. Återigen fattar jag inte att folk orkar bli så arga. Jag är mest fascinerad. Det är som en lek som gått överstyr totalt.

PS2. Är det inte jävligt töntigt med dubbdäck när man innerstadspendlar?

Inga kommentarer: