måndag, november 19, 2012

Det där med att ompröva

Gled ner i gymmet för lite löpintervaller i morse. Kände att huvudet inte var med på det sätt som krävs för hårda kilometerintervaller. Så vad gör man? Backar ur? Mesar till det?

Nej, man omprövar.

Syftet var ju att bli trött och jag vet hur otillfredställd jag skulle lämna mig själv om jag inte uppnådde det. Så jag bytte tänkta tusingar mot 200-ingar på 20km/h. Tio stycken med en 400-ing som avslutning och lite lagom vila därimellan gjorde susen. Jag blev trött. Och svettig. Och tillfredställd.

Det är helt sinnessjukt att det finns folk, några få, som kans springa i min fart för dagen i 42195 meter. Jag tror jag är god för 1000 meter, kanske 1500, i dagsläget. Om jag har en bra dag.

Sen blev det lite mage och lite benpress.

1 kommentar:

Henrik sa...

Jag kan springa så fort i 10 meter, kanske 20 om jag har en bra dag.