onsdag, mars 21, 2012

Jorå så va fan

För första gången på länge så tog jag mod till mig att köra lite kilometerintervaller på typ max - med fyra minuters vila. Visste att jag inte skulle orka så många, men jag tog sikte på 3 och farten skulle helt enkelt vara så hög som möjlgt för att kunna fullfölja hyggligt bra. Och det gick riktigt hyggligt faktiskt.

Intervall 1: 3.27 min
Intervall 2: 3.17 min
Intervall 3: 3.37 min.

Var framförallt nöjd med intervall två som gick överraskande fort. Kommer ihåg ett kilometerlopp på bana i Tadzjikistan där jag försökte maxa för en bra kilometertid och vill minnas att jag då hade 3.15 (eller var det 3.10). Hur som helst, det jag gjorde idag var alltså inte långt ifrån den tiden. Och det var som intervall nummer 2.

Så nu känns helt plötsligt tanken om en sub 1.30 tid på Kungsholmen runt med ens mer realistisk.

Inga kommentarer: