tisdag, mars 27, 2012

Det tar och det känns

Dagen efter mitt episka kilometerintervallpass så var jag på't igen. Denna gång med lite snabbdistans. Tanken var 12-13 km med en 5 km farthöjning. Då jag inte är så mycket för farthöjningar i "tänkt tävlingsfart på marathon" eller liknande så körde jag en farthöjning Jesper-style = allt vad jag kan.

Så det blev en 5 km lång intervall som påbörjade 5,5 km in i passet. Den gick på 19.55 vilket jag är väldigt nöjd med. Hade en dålig period under km 4 då jag funderade på varför jag gör det här, men men med 3.52 på sista kilometern lyckades jag pressa mig under de magiska 20.

Sen vilade jag en dag för att på lördagen ge mig ut på ett distanspass på 24 kilometer. Denna gång på 5.03 tempo vilket kändes förhållandevis bra. Sista 5 km gick jag dock tom på både vätska och mat. Det är nog tyvärr dags att ta fram vätskebältet...

Inga kommentarer: