fredag, februari 24, 2012

Tillbaks till intervallträsket

Har provat på något så ovanligt som att jobba den här veckan. Det har sina fördelar för då kan man träna effektivt på lunchen.

Sprang ner och sprang (hö hö) lite löpbandsintervaller alldeles nyss. Första gången på länge som jag körde lite strukturerade intervaller och det kändes hyggligt bra, även om jag tycker att mitt löpsteg i hög fart har chanserat.

6x4 min med 1 minuts vila på 4.00 tempo blev det. Fullt kontrollerat och hade jag haft tid hade jag nog utan större svårigheter orkat med 10 stycken vilket är tanken att jag ska köra längre fram. Dessa ska varvas med pass då jag kör kilometerintervaller på 3.30 fart eller snabbare med lång vila. Krydda med lite backintervaller så har ni mitt intervallschema klart. Sen lite distanspass på det så har man ett komplett marathonträningsprogram. Det är ju inte så jävla svårt liksom.

Inga kommentarer: