onsdag, oktober 17, 2012

Insamlingen till cyklingen i Tadzjikistan - resultatet!

Fick lite nya bilder från Tadzjikistan idag. Jag är blir alldeles rörd och varm av att se hur mycket framåt det har gått för cykelsporten sedan jag bodde där för två år sedan. Då var vi några stycken, eller rättare sagt ett par, som harvade runt och tränade seriöst. Nu har man tävlingar med såväl vuxna men framförallt unga tjejer och killar.
 
Och man har det i CK UNI, Fredrikshof - ja alla möjliga kläder. Och på alla möjliga cyklar. Men glädjen och stoltheten i kidsens blickar på bilderna nedan går inte att ta miste på.
 
Så du som var med och bidrog - klappa dig själv på axeln. Det betyder något. Du som inte var med - vi ska se om det kan bli fler chanser vad det lider!
 

 

 






2 kommentarer:

Chapter 2 sa...

Grymt, var i Tadzjikistan är detta?

I somras var jag i Dushanbe och kommer återvända fler gånger då min fru har släkt där. Skulle vara kul att bidra med lite mer cykel grejer till dem nästa gång.

Jesper Sundewall sa...

Hej!

Tack för kommentaren och kul att höra att du åker dit regelbundet. Tävlingen på bilderna hölls på vägen från Varzob mot norra delarna av landet.

Jag har en förhoppning om att under nästa år arrangera ytterligare en insamling - kul om du vill vara med där. och vill du ordna det på egen hand så säg till så sätter jag dig i kontakt med Bakhrom, min kontakt inom cykelklubben där!