tisdag, december 14, 2010

Tillbaka på banan

Okej, nu har jag haft 17 dagar på mig att vänja mig vid det här med att vara pappa. Jag har långt ifrån lyckats, men jag har kommit en bit på väg.

Slets tillbaka till den bistra verkligheten igår då jag tvingades återgå till lönearbetet. Dock bara för fyra dagar, sen skall jag ha semester över hela julen och det lär inte sätta igång på allvar förrän 10 januari typ. Man har det ganska bra.

Firade återtåget till det stora revisionsorganet med lite morgonträning. Det blev mina favoritintervaller 4x4 med en minuts vila. Fyra intervaller inklusive uppvärmning avklarat på en halvtimme. Sen följde lite frivändningar och blandad styrketräning. Kändes förvånansvärt bra på intervallerna trots tre veckor av total stiltje. Och då menar jag snudd på total stiltje. I två veckor kom jag knappt ur mysbyxorna och min kardiovaskulära träning begränsades till fem minuters promenad till ICA och klättrandet av tre trappor i huset vid hemkomst från densamma.

Den bästa nyheten för dagen var dock att min lilla health club där jag tränar skall ta in en Monark testcykel. Förstå lyftet. Föreståndarinnan på den exklusiva träningsanläggningen där jag och bland annat en före detta fängelsestraffad hög chef tränar var dock bekymrad för var den skulle placeras. Jag dämpade hennes oro och förklarade att ge mig ett litet hörn någonstans så är jag nöjd. Jag behöver ingen fin inramning, jag vill bara ha koll på motståndet och sitta någorlunda bekvämt.

Inga kommentarer: