tisdag, september 29, 2009

Är jag glad eller?

Jag vet inte om jag är glad för att Cadel vann VM. Jag tycker inte han ger ett vidare sympatiskt intryck. Samtidigt tycker jag att han förtjänar det. Killen har harvat på ett tag och varit oerhört nära finfina segrar - så det kanske var dags liksom.

Sen undrar jag hur Ola på SVT kände. Han är ju inte van att kommentera cykel liksom och så får han sitta där och peppa peppa peppa i timmar och sen är dagen över för samtliga svenskar inom loppet av en hårdkörning i backe på 60-90 sekunder på varv 17. Tuffa bananer.

Men Ola, jag kan ta över om du inte tyckte det var roligt.

2 kommentarer:

mo sa...

Ja, du är glad. Alla Cancellara fanboys hade blivit odrägliga om han hade tagit hem det, likaså alla spanjorer eller italienare om de hade knipit det. Hur man blir i Australien vet jag iofs inte, för när de är vakna så sover jag.

Joachim sa...

Kängurusarna hoppar jämfota av glädje...
Cred till Cadel, även om han kan verka svår ibland. Men så kanske man blir när man får köra tuffa etapplopp utan (i princip) nåt lag som hjälp...